Thursday, July 28, 2011

Polis rakam percakapan pengawal peribadi Anwar



Fayyadh Afiq AlBakqry


KUALA LUMPUR 27 Julai - Pengawal peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Fayyadh Afiq AlBakqry hari ini hadir di Balai Polis Travers, Brickfields untuk dirakam percakapan berhubung laporan polis yang dibuat Rabu lalu di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini.

Fayyadh hadir kira-kira pukul 2.30 petang dan ditemani dua peguamnya, N. Surendran dan Fadiah Nadwa Fikri.

Menurut Fadiah Nadwa, Fayyadh telah dirakam percakapan oleh seorang pegawai penyiasat, Asisten Supritendan Ari Krishnan kira-kira dua jam.

Pada Rabu lalu, Fayyadh membuat laporan mendakwa polis menggunakan kekerasan ketika menangani perhimpunan haram Bersih di ibu negara sehingga menyebabkan dia mengalami kecederaan di tulang pipinya

Fadiah Nadwa berkata, apa yang diharapkan, polis dapat menyiasat kes ini secara telus kerana Fayyadh merupakan satu-satunya saksi utama dalam perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di KL Sentral pada 9 Julai lalu.

Sementara itu, Surendran turut diminta untuk dirakam percakapan berhubung kenyataannya dalam satu portal propembangkang baru-baru ini.

Surendran dirakam percakapan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan kerana kenyataan-kenyataan yang mungkin menyebabkan ketakutan dan menggugat ketenteraman awam.

Utusan Malaysia Online - Jenayah

No comments:

Post a Comment