Tuesday, March 13, 2012

Undur sekadar tindakan separuh jalan

Undur sekadar tindakan separuh jalan: Guan Eng - Politik - Sinar Harian:
Lim Guan Eng
KUALA LUMPUR - Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengumumkan pengundurannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada 8 April ini, perlu melepaskan semua jawatannya termasuk sebagai Ketua Wanita Umno dan Ketua Wanita Barisan Nasional (BN).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, jawatan itu perlu dilepaskan, sekiranya Shahrizat benar-benar membuktikan keikhlasannya.

Guan Eng mempersoalkan tindakan Shahrizat yang hanya mahu melepaskan jawatan dalam kerajaan, namun masih ingin terus kekal dalam politik.

“Beliau perlu meletakkan semuanya, termasuk Ketua Wanita Umno. Sepatutnya sama ada berundur bagi semua jawatan ataupun tidak letak jawatan.

“Tapi dengan hanya letak jawatan sebagai menteri tetapi tidak dalam politik menunjukkan ia sekadar berundur separuh jalan,” katanya, semalam.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, Shahrizat sepatutnya tidak berundur daripada kedudukannya sekarang jika beliau tidak terlibat dalam skandal tersebut.

“Kalau tak buat salah, jadi mengapa perlu undur? Jangan undur langsunglah. Tetapi jika rasa ada sesuatu tidak kena, dia patut letak jawatan secara keseluruhan. Malah kalau nak letak jawatan, patut buat sekarang. Kenapa tunggu sehingga 8 April?,” katanya.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment