Thursday, April 12, 2012

Belasah angkara fitnah

Belasah angkara fitnah
KUALA ROMPIN – Presiden Najib Razak Rompin Kelab (NRRC) cedera di bahagian kepala, mata dan pergelangan tangan selepas dibelasah dua lelaki di sebuah kedai makan di bandar ini, Isnin lalu.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 11.45 pagi ketika mangsa, Amir Hamzah Othman, 31, bersama rakannya sedang minum di premis tersebut sebelum didatangi empat lelaki dikenalinya.

Amir berkata, dia terkejut apabila secara tiba-tiba dua daripada empat suspek menghampiri lalu bertindak memukulnya dengan menggunakan kerusi dan tangan.

Menurutnya, dia amat terkejut selepas dua lelaki itu datang dan memukulnya kerana mendakwa dia bertanggungjawab menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan kelab mereka.

“Pergelutan itu berlaku kira-kira 15 minit sebelum dileraikan pelanggan yang berada di kedai sama.

“Selepas kejadian itu, saya bertindak membuat laporan polis kerana bimbang jika keselamatan diri, keluarga dan ahli persatuan ini (NRRC) terancam akibat tindakan kumpulan terbabit,” katanya.

Beliau turut menafikan khabar angin mengaitkan ahli NRRC yang cuba memburuk-burukkan kelab dianggotai ahli kumpulan berkenaan semata-mata mahu menarik lebih ramai ahli menyertai persatuannya.

“Kami adalah badan bukan kerajaan (NGO) yang bergerak aktif di sekitar daerah ini dan sentiasa memberi tumpuan kepada aktiviti kemasyarakatan. Kami juga menyokong penuh segala program anjuran kerajaan.

“Tiada isu kami cuba bersaing dengan kelab atau persatuan lain kerana setiap persatuan mempunyai agenda masing-masing,” katanya.

Amir berkata, dia juga khuatir jika terdapat cubaan pihak tertentu untuk menyebarkan berita palsu dan melaga-lagakan persatuan diterajuinya dengan persatuan dianggotai kumpulan lelaki terbabit.

“Perlakuan seperti ini bukan penyelesaian terbaik, sebaliknya hanya memburukkan lagi keadaan. Sepatutnya pihak terbabit bertanya terlebih dahulu sama ada berita itu benar atau tidak,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Johari Jahaya mengesahkan menerima laporan itu dan pihaknya sedang menjalankan siasatan berhubung kes tersebut.

No comments:

Post a Comment