Tuesday, June 5, 2012

angkara puak Syiah yang telah banyak terpesong akidah mereka

Seorang tentera berpangkat Sarjan (nama terpaksa dirahsiakan untuk keselamatan) menghantar mesej pada inbox kami membenarkan pendedahan kami apa yang berlaku di Lubnan. Beliau merupakan tentera berpangkat sarjan yang ditugaskan untuk bertugas di bawah PBB di Lubnan. 

Beliau memberitahu bahawa pernah bersembang dengan tentera Lubnan tentang perselisihan yang berlaku di Lubnan, dan tentera tersebut menyatakan bahawa ianya adalah disebabkan angkara puak Syiah yang telah banyak terpesong akidah mereka. 

Beliau menyebut, sebagai contohnya pengalaman beliau melihat anak muda mereka yang Syiah bertatu dan laungan azan mereka tidak menyebut Nabi Muhammad, akan tetapi menukarkannya kepada ya Ali.

Beliau juga menceritakan berkenaan negara Iran yang juga sama seperti apa yang berlaku di Lubanan tersebut. Oleh kerana itulah tentera Lubnan (Syiah) baru-baru ini menyerang golongan Sunni di Lubnan kerana untuk melemahkan Sunni di Lubnan dan juga memberi tekanan kepada kebangkitan rakyat Sunni di Syria.

----------

Maka tidak mustahil kenapa Hizbullah (Baca : Hizbul Lat) dan juga Iran begitu bersungguh-sungguh menghantar bantuan ketenteraan dan juga senjata bagi membantu rejim Basyar membunuh dan menyembelih rakyat Sunni di Syria.

No comments:

Post a Comment