Tuesday, July 24, 2012

'barua'

Gambar yang di-bawah adalah seorang melayu jati, yang diatas pula bukan melayu tetapi telah mengaku melayu, tak apa lah it's ok walaupun dia teringin nak jadi melayu. Pokoknya kedua-dua mereka adalah Ketua gerombolan umno Bahagian.

Sejak dua minggu lepas gurkah-gurkah politik di'port' sudah dapat hidu cerita ini tetapi tak berani nak cakap-cakap. Takut beb! takut kena saman juta-juta. 

Tetapi kelmarin sudah heboh didalam circle orang-orang melayu di-seluruh Pulau Pinang bilamana lubang dan tembelang mereka berdua ini sudah pecah dimana mereka berdua ini walaupun menjadi ketua kepada orang-orang melayu tetapi rupa-rupanya dibelakang orang melayu mereka ini telah menjadi 'barua' cukong. 

Mereka ini jadi 'barua' cukong dengan mengambil bahagian sebagai 'broker' untuk membeli tanah milik orang melayu itu di Kampong Terang,Balik Pulau (Tempat Dr.Hilmi dengan Farid).

Gurkah-gurkah politik di'port' pula hanya menunggu masa yang sesuai saja nak gelak terguling-guling nak tengok Mat Ghani Jiman mogok dan demo di-depan mana-mana mesjid pada bila-bila hari jumaat dan maki cina-cina dan Guan Eng sebab Ghani 'kulit' ini akan mendakwa yang cina-cina ini dan Guan Eng khususnya sudah rampas tanah orang melayu, sudah hambat orang melayu keluar dari tanah itu dan sudah runtuhkan rumah-rumah orang melayu yang ada dalam tanah yang dijual itu.

Selepas beberapa bulan, cukung itu akan bina apartmen dan kondo mewah yang bernilai beratus-ratus ribu ringgit yang tak mampu dibeli olih orang melayu. Selepas itu, mereka berdua ini juga sekali lagi akan cari orang-orang yang bangang macam Mat Ghani Jiman itu untuk buat demo dan mendakwa Guan Eng dan exconya telah meminggirkan dan menghalau orang melayu.

Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -

No comments:

Post a Comment