Wednesday, July 4, 2012

Mahfuz mahu Umno pertahan Ayub


Datuk Mahfuz Omar
Datuk Mahfuz Omar
KUALA LUMPUR - Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar menggesa Umno menyatakan pendirian berhubung kenyataan Presiden MCA, Datuk Dr Chua Soi Lek yang menyifatkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kemelah, Datuk Ayub Rahmat, 'hilang akal' kerana mencadangkan hudud dilaksanakan di Johor.
 Beliau turut menggesa dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) iaitu Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah SeMalaysia (Pekida) memberi respons segera berhubung tindakan Presiden MCA itu.
“Saya ingin tahu sikap Umno berkenaan kenyataan Soi Lek bahawa Ayub sebagai orang hilang akal atau gila apabila menyatakan cadangannya untuk melaksanakan hudud di Johor.

“Perkasa dan Pekida juga digesa buat tunjuk perasaan kepada Soi Lek kerana memberi reaksi seperti ini,” katanya pada sidang media di Pejabat Pas, semalam.
Sebelum ini, Soi Lek menyifatkan Ayub ' hilang akal' kerana mencadangkan hukum hudud dilaksanakan di Johor dan menegaskan MCA pasti akan menentang usaha terbabit.

Dalam satu tulisannya di Twitter 1 Julai lalu, beliau berkata Adun Kemelah itu juga telah kehabisan idea sehingga berani menimbulkan cadanganberkenaan. 

No comments:

Post a Comment