Sunday, November 25, 2012

Artis Bollywood hadapi masalah berat badan



2012/11/25 - 07:15:28 AM
Mumbai: Beberapa pelakon Bollywood terkenal kini menjadi sasaran kritikan media dan peminat berikutan masalah berat badan berlebihan yang mereka alami, kebanyakannya selepas mendirikan rumah tangga.

Pelakon Aishwarya Rai, 39, adalah aktres yang menjadi topik perbincangan paling hangat berikutan pertambahan berat badan yang amat ketara selepas melahirkan anak pertamanya Aradhiya.

Namun ketika pelakon itu semakin berjaya mendapat bentuk badan lebih menarik, media mula mengkritik suaminya Abhishek Bachchan, 36, yang bertambah gemuk manakala perutnya semakin buncit.

Laporan menyatakan pengarah Ram Gopal Verma sedang berusaha keras memastikan Abhishek menurunkan berat badan sebelum berlakon dalam bahagian ketiga filem Sarkar.

Pelakon Sanjay Dutt 53, pula menjadi bahan jenaka media Bollywood berikutan bentuk badannya yang semakin besar selepas berkahwin dengan kekasihnya Manayata dan mendapat sepasang anak kembar.

Khabar angin bertiup di Bollywood menyatakan bahawa pelakon itu pernah menjalani pembedahan membuang lemak dan menegangkan kulit muka, tetapi penampilannya dalam filem Son of Sardar terus mengejutkan peminatnya.

Dutt nampaknya amat gembira dengan perkahwinannya dan tidak lagi mengambil berat mengenai bentuk tubuhnya yang semakin gemuk, tambahan pula Manayata memang suka memasak, kata seorang rakannya yang dipetik laman web emirate.com Namun beliau berkata Dutt sudah menyedari masalahnya dan kini mengamalkan diet rendah kalori untuk kembali kepada bentuk badan sebelum ini.

Pelakon Rani Mukherjee, 34, sejak sekian lama diketahui menghadapi masalah berat badan yang sering turun naik.

Dia dikritik hebat kerana keadaan perutnya yang semakin buncit, di dalam filem terbarunya Aiyyaa yang gagal menduduki senarai pecah panggung.
Peminat Rani mula mengirim mesej di Twitter meminta pelakon itu mencari jalan mengurangkan berat badannya.

Malah seorang peminatnya dengan berani menyatakan bahawa tiga punca kegagalan filem Aiyyaa itu ialah pelakon hero iaitu Prithviraj, Rani dan perutnya.
Agensi

No comments:

Post a Comment