Tuesday, February 12, 2013

MUJAHIDIN TERUS MAJU DI MEDAN TEMPUR



1) Mujahidin terus mara menghampiri ibu kota dan pertempuran sengit dengan tentera rejim di daerah timur Qaboun dan Jobar, beberapa ratus meter jauhnya dari dataran strategik Abbasiyyah. Mereka juga membunuh sepuluh askar dan mencederakan ramai lagi yang lain apabila mereka menyerang sebuah pos pemeriksaan tentera di utara kejiranan Ruken al-Din.

2) Mujahidin mengambilalih kawalan kompleks perumahan yang dimiliki oleh pegawai-pegawai tentera di Adra pinggir Dimasyq. Mereka juga menyerang beberapa lokasi tentera di Mleiha, Harasta dan Zabadani di pinggir Dimasyq.

3) Puluhan askar regim berpaling tadah dari pangkalan tentera Abel, Qalamon pinggir Damsyik dan dari pangkalan al-Dayf Wadi, Ma'arrat al-Numan pinggir bandar Idlib.

4) Para mujahidin mengambilalih kawalan sebahagian kecil Pangkalan Udara Menneg di pinggir Halab dan terus mengepung dan menghujani Kuwaires dan pangkalan udara Jarah, menggunakan meriam berat dan peluru berpandu buatan tempatan.

5) FSA menembak jatuh pesawat regim di kampung Kafrnbouda pinggir bandar Hama. Mereka turut menyerbu sebuah pusat pemeriksaan tentera serta premis Jabatan Perumahan Tentera di Tabaqa pinggir bandar Raqa.

6) FSA juga turut menguasai sebahagian daripada kejiranan Ommal di bandar Deir Azzour dan operasi di kejiranan Matar qadim (Lapangan Terbang Lama) berhasil menawan kenderan berperisai, menahan 17 askar dan seorang pegawai kanan tentera regim terbunuh.

Doakan mujahidin. —

No comments:

Post a Comment