Tuesday, March 12, 2013

Selepas Ramlang Porigi, Datuk Yusof, Deepak, Bala dan Kini Azlan Pula!



Oleh: che'GuBard

Tidak semena – mena Azlan bapa Saiful muncul membuat sidang media mengatakan dengan jelas bahawa isu Liwat 2 ialah isu yang direka dan merupakan konspirasi melibatkan Najib Razak. Malah Azlan secara terbuka memohon maaf kepada Anwar Ibrahim dan keluarganya.

Beberapa hari sebelum itu beliau dikatakan ada mencari beberapa peguam dan pimpinan keADILan dan menyatakan sikap ingin membongkarkan apa sebenarnya yang berlaku. Ada yang menyatakan tampil saja buatlah kenyataan sendiri seperti mana apabila Azlan muncul dalam media menfitnah Anwar. Namun mungkin dahulu semua sidang media diurus pihak tertentu maka kini dia memerlukan bantuan juga menguruskan sidang media maka kemungkinan atas alasan itu YB Johari Abdul muncul membantu menguruskan sidang media.

Satu ketika regim bersungguh – sungguh menjadikan bapa Saiful ini sebagai sandaran utama bagi membuktikan kes liwat ini. Namun setelah Azlan membuat pengakuan mengenai konspirasi dan memohon maaf kepada Anwar maka seperti biasa teruk Azlan di maki hamun termasuk difitnah kononya di bayar dengan nilai amat tinggi !

Persoalanya ialah mengapa perlu Anwar membazir wang membayar Azlan untuk isu liwat yang sememangnya dia sudah menang dan dimata rakyat sudah melihat isu tersebut selesai dan Anwar difitnah. Tidak banyak keuntungan pun dengan kenyataan Azlan ini.

Bagi che’GuBard keyakinan dalam isu liwat ini bukan bersandarkan kenyataan bapa Saiful. Kenyataan Azlan itu hanyalah penguat semata. Dalil paling kukuh ialah kenyataan tidak konsisten Saiful dan dia langsung tidak memasuki kondo pada hari kejadian, proses pembuktian ‘kimia’ yang lemah dan sengaja dikelirukan.

Malah pertemuan dengan seorang Senator, pertemuan dengan Rosmah dan Najib sebelum laporan polis dibuat sudah menjadi sandaran utama konspirasi wujud.

Maka kenyataan pengakuan Azlan hanyalah penguat tambahan sahaja. Namun kenyataan Azlan itu disambut baik. Cuma kini apa pendirian penfitnah tegar yang selama ini bersandarkan bapa Saiful ini iaitu sdr. Azlan ?

Satu ketika dahulu mereka bermatian bersandar hujah bapa Saiful pertahan bersungguh – sungguh namun kini terus membelasah Azlan bersungguh – sungguh. Ada juga yang bersandar posting che’GuBard di blog ini bertarikh 9 Mei 2010 yang kononya che’GuBard mengatakan bapa Saiful punya akhlak buruk. Soalnya sila baca betul – betul artikel tersebut. Ia dipetik dari email seorang pembaca dan che’GuBard sudah meng’email’kan artikel tersebut kepada Saiful untuk menuntut respon supaya adil. Namun Saiful tidak respon. Maka disiarkan dalam blog untuk persoalan benar atau tidak artikel itu dapat dipanjangkan oleh kenalan-kenalan yang boleh berhubung dengannya. Jika Saiful atau Azlan sendiri menjawab pada ketika itu maka akan disiarkan jawapanya juga.

Satu demi satu dari Datuk Yusof, DPP yang menjadi pendakwa raya beralih menjadi pembela, Ust Ramlang, saksi sumpah Alquran keluar membela, Deepak dan Bala keluar menyerang Rosmah juga Najib, mutaakhir ini Azlan pula. Sudah tentu pencacai Rosmah pening kepala...

- Solidariti Anak Muda Malaysia

No comments:

Post a Comment