Monday, April 1, 2013

Bongkak vs Bangang: SPR pilih untuk jadi 'si anjing Umno



Dan macam biasa, SPR memilih untuk beraksi macam 'si anjing Umno' walaupun terpaksa jadi bongok. Apa sangat kut kalau takat jadi bongok demi untuk berkhidmat kepada tuan depa demi emastikan tuan depa terus berkuasa.


MalaysianInsider melaporkan:
SHAH ALAM, 30 Mac ― Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menyifatkan Pakatan Rakyat (PR) angkuh apabila menolak tawaran kerajaan untuk mereka membentang manifesto pilihan raya umum di Radio Televisyen Malaysia (RTM).

“Sikap angkuh pembangkang itu sudah terdaftar dalam pemikiran rakyat Malaysia. Biasanya apabila orang berbudi kita berbahasa, tetapi bagi pembangkang, mereka berkata kami tidak mahu, kami tolak, alasan-alasan yang diberi tidak cukup,” katanya. - TMI.

Macam yang aku dah ulas sebelum ni, tawaran Rais Yatim sebagai Menteri Penerangan ni adalah tawaran yang terbit dari otak orang yang bangang.

Dah la cuma 10 minit, rakaman pulak, dan rakaman tu pulak Rais Yatim yang akan tentukan sesuai ataupun tidak. Orang bongok saja kut yang sanggup terima tawaran bangang macam tu.

Dan memang tujuan Rais bagi tawaran yang bangang macam tu supaya Pakatan Rakyat tak terima tawaran tu, supaya Rais Yatim boleh kata Pakatan Rakyat bongkak.

Biarlah Pakatan Rakyat dianggap bongkak oleh menteri bangang macam Rais Yatin ni dari dianggap bongok oleh rakyat.

Dan macam biasa, SPR memilih untuk beraksi macam 'si anjing Umno' walaupun terpaksa jadi bongok. Apa sangat kut kalau takat jadi bongok demi untuk berkhidmat kepada tuan depa demi emastikan tuan depa terus berkuasa.

MalaysianInsider juga melaporkan:

KUALA LUMPUR, 28 Mac — Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kesal tawaran Radio Televisyen Malaysia (RTM) untuk menyiarkan manifesto parti politik selama 10 minit sempena Pilihan Raya 2013 ditolak mentah-mentah pemimpin Pakatan Rakyat (PR), kata pengerusinya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Abdul Aziz berkata, tawaran yang diumumkan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim itu, yang membenarkan semua parti politik membentangkan manifesto menerusi siaran RTM selama 10 minit, perlu diteliti terlebih dahulu.

"Mereka (Pakatan Rakyat) tuduh kita tak beri ruang, SPR usahakan bersungguh-sungguh kepada semua parti politik supaya dasar politik mereka dapat didengar dan dilihat rakyat.

"Memang betul disebut 10 minit, tapi perincian syarat itu kami belum terima lagi, mungkin 10 minit itu berkali-kali, namun pada dasarnya kita dan dapatkan ruang untuk mereka bercakap," katanya dipetik dari portal berita Sinar Harian Online, hari ini.

No comments:

Post a Comment