Monday, April 1, 2013

Tiga maut dalam serangan pasukan keselamatan di Iraq



01/04/2013 2:51am

BAGHDAD – Dalam pergolakan menjelang pilihan raya di Iraq, banyak serangan bom ditujukan kepada pasukan keselamatan di sekitar ibu negara dan utara negara itu dengan yang terbaharu, kes serangan pengebom berani mati yang membunuh tiga nyawa semalam.
Menurut seorang pegawai perubatan, pengebom berani mati itu telah meletupkan sebuah kereta di pusat pemeriksaan tentera di Abu Ghraib, sebelah barat ibu negara tersebut. Dalam kejadian itu, seorang telah terkorban manakala tujuh yang lain termasuk tiga anggota tentera cedera.
Kejadian yang sama juga berlaku di pinggir utara Baghdad berhampiran dengan kem tentera apabila kereta yang dilekatkan dengan bahan letupan telah diledakkan lalu mengorbankan pemandunya.
Sementara itu, lima kes tembakan dan pengeboman berlaku di Kirkuk dan Mosul dengan seorang terbunuh manakala enam yang lain cedera. Semua yang cedera itu merupakan anggota polis dan tentera.
Serangan sedemikian sering berlaku terutamanya menjelang pilihan raya yang dijadualkan pada 20 April nanti di 12 daripada 18 wilayah Iraq. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0401&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_04.htm#ixzz2PA4dZZCh 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment