Monday, June 3, 2013

Kecam tindakan kurang ajar



NADZIM (kiri) dan beberapa anggota NGO membuat laporan polis berhubung tindakan seorang wanita menghina titah Yang di-Pertuan Agong di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Enam pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tampil membuat laporan polis ke atas pemilik akaun laman sosial Facebook yang didakwa menghina titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di sini semalam.
Keenam-enam NGO itu ialah Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Pertubuhan Permuafakatan Majlis Ayahanda Malaysia, Persatuan Veteran Tentera Melayu, Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia Wilayah Persekutuan, Kelab Wartawan Muda dan Kelab Ikatan Ukhwah Malaysia.
Menurut Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan, pihaknya meminta supaya polis melakukan siasatan terperinci dan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat dalam kes berkenaan.
Jelas beliau, perkara itu tidak boleh dipandang remeh kerana ia umpama racun yang akan merebak dan merosakkan tatasusila masyarakat negara ini jika tidak dibendung dengan serius.
"Budaya masyarakat kita pada hari ini sudah terlalu pelik sehingga terlalu bebas mengkritik tanpa batasan tanpa mengira siapa individu yang mereka kritik," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0603&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz2V9e1ANws 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment