Sunday, December 22, 2013

"PANJI HITAM DARI TIMUR" Adalah Bisyarah Nabi yang hampir terpenuhi ?


Siapa sangka Mujahidin yang berawal dari negeri khurasan (timur) yang dahulu di perangi oleh UNI SOVIET dan Kini AMERIKA menyebarkan sayap jihadnya hingga ke negeri syam, hanya terjarak ratusan kilo meter dari Illiya' (Quds, palestina)

“Akan keluar dari Khurasan Panji-panji Hitam. Maka (Panji-panji Hitam itu) tidak dapat ditolak oleh sesuatu apa pun sehinggalah ditancapkan di Iliya’. (At-Tarmizi)

“Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salju. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk.” Maksudnya ialah al-Mahdi. (Ibnu Majah, Abu Nuaim & al-Hakim)

Telah mengeluarkan Tabrani dalam Al Ausat, dari Ibnu Umar bahwa Nabi SAW telah mengambil tangan Ali dan bersabda : “Akan keluar dari sulbi ini pemuda yag memenuhi dunia dengan keadilan (Imam Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari Putera dari Bani Tamim, dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang panji-panji Al Mahdi”. (dari kitab Al Hawi lil Fatawa oleh Imam Sayuti).


Panji-panji hitam dari timur yang dimaksudkan dalam hadits Rasulullah s.a.w adalah suatu jamaah yang dipimpin oleh seorang amir yang berketurunan Bani tamim yang berpusat di timur (arah khurasan) yang senantiasa menggunakan dakwah sebagai senjata utama mereka dan mereka senantiasa menyampaikan kalimah lailahaillah muhammadurasulullah dan mengajak manusia untuk senantiasa beriman kepada Allah dan menjalankan sunnah Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasallam

~Subhanallah wallahu a'lam bish showab~

No comments:

Post a Comment