Saturday, March 8, 2014

Erdogan haramkan Facebook?


ANKARA 7 Mac - Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan mengancam untuk mengharamkan Internet termasuk menutup laman web sosial, Facebook dan laman web perkongsian video, YouTube yang menyaksikan dakwaan rakaman perbualannya mendakwa menyokong penyelewengan disiarkan sejak beberapa minggu lalu.
Erdogan berkata, kerajaan pimpinannya akan memastikan penyiaran rakaman tersebut tidak akan berulang, yang didakwa didalangi pengikut seorang pemimpin Islam yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), Fethullah Gulen.
Beliau menuduh pergerakan Fethullah menyusup ke dalam pasukan polis dan badan kehakiman selain melancarkan aktiviti pengintipan termasuk memintas perbualan telefonnya.
"Kami akan memastikan perkara ini tidak berulang, biar apa yang akan dikatakan penduduk dunia. Kami tidak akan membenarkan rakyat dirosakkan oleh YouTube, Facebook dan laman web lain. Kami akan ambil semua langkah dalam mencapai tujuan ini," katanya. - AP Timbalan Perdana Menteri Crimea dalam temu bual bersama stesen ATV. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140308/lu_10/Erdogan-haramkan-Facebook#ixzz2vJjGp6IH
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment