Thursday, August 7, 2014

Cari dalam tasik


Sepang: Siasatan dilakukan pasukan penyiasat antarabangsa terhadap tragedi Penerbangan Malaysia (MAS) MH17 kini sudah mencapai tahap 50 peratus berdasarkan bahan bukti yang ditemui dan keterangan saksi kejadian berkenaan.
Perkara itu disahkan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pada sidang media sejurus tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari Ukraine, semalam. 
Menurutnya, pasukan siasatan antarabangsa yang dianggotai tiga negara termasuk Malaysia, Belanda dan Australia itu juga terpaksa meluaskan carian mayat di sebuah tasik di Donetsk iaitu berdekatan sebuah ladang ternakan ayam. 

“Saya baru sahaja dimaklumkan bahawa ada penyelam yang sudah dikerahkan mencari mayat mangsa di tasik berkenaan kira-kira 7.30 pagi waktu tempatan (12.30 tengah hari waktu Malaysia).
Foto
AHMAD Zahid menunjukkan peta lokasi kawasan pencarian pasukan penyiasat pesawat MH17 pada sidang media setibanya dari Ukraine di KLIA, semalam.

“Seramai 10 penyelam membabitkan tiga negara pasukan penyiasat akan terbabit dalam operasi mencari mayat di tasik berkenaan termasuk beberapa anggota VAT 69 dari Malaysia,” katanya.

Katanya, perluasan carian mayat di tasik berkenaan terpaksa dilakukan selepas masih ada 62 mayat mangsa tragedi pesawat itu belum ditemui. 


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/08/07

No comments:

Post a Comment