Sunday, September 14, 2014

Debat bukan budaya kita?.. Najib bohong rupanya, Ahli MT UMNO sahkan!



DULU... Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran yang dikemukakan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan debat.

Katanya debat tidak semestinya dilihat sebagai satu budaya tetapi mesti dilihat mengikut kepada keadaan.

"Kita tengok keadaan. Kalau perlu debat antara pemimpin, perlulah ada debat. Tapi ia bukan budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita.

"Yang penting sekali rakyat ada maklumat secukupnya (dalam) membuat pilihan.

KINI.. Ahli UMNO khususnya sayap Pemuda dan Puteri perlu kembali membudayakan amalan berdebat dan berpidato bagi memastikan kelangsungan serta penerimaan parti itu dalam kalangan masyarakat generasi muda.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, amalan sedemikian adalah senjata utama yang dimiliki pemimpin UMNO terdahulu dalam perjuangan menentang Malayan Union dan gerakan kemerdekaan negara.

Katanya, budaya tersebut dilihat semakin berkurangan dalam kalangan ahli UMNO sebaliknya diambil kesempatan oleh pemimpin pembangkang dalam usaha mereka menarik sokongan pengundi.

"Pemimpin pembangkang dilihat lebih ke hadapan dalam membudayakan amalan berdebat serta berpidato dan hasilnya terlihat melalui sokongan diterima mereka.

"Seharusnya budaya itu dikembalikan dan menjadi amalan lazim dalam kalangan pemimpin serta ahli UMNO dalam melahirkan lebih banyak idea, cadangan dan pandangan bernas untuk masyarakat negara ini," katanya lapor Utusan

SELAMANYA... Macai diperbodohkan sampai mati...
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/09/debat-bukan-budaya-kita-najib-bohong.html

No comments:

Post a Comment