Monday, October 6, 2014

‘Mak rindu Khairil’


Batu Gajah: “Hari raya Aidiladha membuatkan saya semakin rindukan anak, namun mungkin kami tidak akan dapat menyambut hari raya bersama lagi kerana dia dipenjara seumur hidup di Taiwan,” kata Hajijah Abd Rashid, 56, sambil berlinangan air mata mengenangkan nasib anak lelakinya.
Anak lelakinya, Khairil Azuan Abu Hassan, 34, sebelum ini dijatuhi hukuman penjara selepas ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Chaing Kai Shek, Taiwan, pada tahun 2006 kerana cuba menyeludup dadah heroin seberat 1.5 kilogram. 
Khairil kemudian dibicara sebelum didapati bersalah dan dijatuhi hukuman pada 2008 di Pusat Tahanan Tao Yuan, Taiwan. 

Hajijah berkata, sambutan hari raya agak hambar berikutan dia terlalu rindukan anaknya itu walaupun harapan Wan untuk kembali ke pangkuan keluarga amat kabur.
Foto
KHAIRIL Azuan kini dipenjara di Taiwan.

“Saya hanya dapat menemuinya di penjara buat kali pertama Oktober tahun lalu selepas dibantu orang ramai dan pihak MCA.

“Selama lapan tahun saya merinduinya dan peluang itu bagaikan mimpi. Walau hanya dapat menemui beberapa minit namun saya tahu anak saya itu masih hidup,” katanya. 

Menurutnya, Wan kini hanya dapat menghubunginya menggunakan telefon bagi memaklumkan perkembangannya. 


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/10/06

No comments:

Post a Comment