Tuesday, March 10, 2015

Spiderman pembela nasib gelandangan



LELAKI yang memakai kostum Spiderman ini menarik perhatian umum apabila membantu golongan gelandangan. - AGENSI


BIRMINGHAM, Britain – Seorang lelaki misteri di sini yang berpakaian lengkap seperti watak adiwira labah-labah terkenal, Spiderman dirakam bermurah hati apabila sering mengagihkan sandwic kepada golongan gelandangan.
Pemuda berusia 20 tahun itu pada mulanya membeli sandwic di pasar raya Tesco dengan berpakaian normal sebelum menyarung kostum adiwira tersebut di lorong kedai bagi menyembunyikan identitinya.
Menurutnya, kostum Spiderman dipilih untuk dipakai setelah rakan-rakannya memberitahu, dia memiliki wajah seiras watak utama filem berkenaan, Peter Parker yang dilakonkan oleh aktor Tobey Maguire.
Lelaki dermawan yang mula membantu golongan susah sejak berusia 17 tahun berkata, dia gembira melihat sambutan positif terhadap usahanya itu.
"Selain dapat melihat senyuman daripada mereka yang menerima bantuan, ada juga pejalan kaki ingin bergambar dan mendapat inspirasi untuk melakukan perkara yang sama," katanya.
Spiderman dunia nyata itu juga memiliki akaun Twitter iaitu @brumspiderman bagi memudahkan orang ramai mengikuti perkembangannya. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0310&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3Tx8VGcim 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment