Saturday, November 28, 2015

Kevin Morais terima gelaran Datuk


SULTAN NAZRIN menganugerahkan pingat DPMP kepada mendiang Kevin yang diwakili oleh Richard pada Istiadat Penganugerahan Darjah Kebesaran sempena Ulang Tahun Keputeraan Sultan Perak 2015 di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar semalam.


KUALA KANGSAR – Bekas Timbalan Ke­tua Bahagian Bicara dan Rayuan, Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais (gambar kecil) yang mati dibunuh September lalu dianugerahkan Darjah Datuk Paduka Mahkota Perak (DPMP) pada Istiadat Peng­anugerahan Darjah Kebesaran sempena Ulang Tahun Keputeraan Sultan Perak 2015, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah yang berlangsung di Istana Iskandariah di sini semalam.
Adik Kevin yang mewakili mendiang pada istiadat itu, Datuk Richard Morais, 49, berkata, dia amat berbangga atas anugerah DPMP yang membawa gelaran Datuk yang dite­rima abangnya secara anumerta atau anugerah diberikan kepada seseorang tokoh telah meninggal dunia.
“Anugerah ini merupakan sokongan daripada Sultan Perak dan kerajaan negeri kepada mendiang Kevin. Saya amat berterima kasih atas anugerah ini,” katanya ketika ditemui pemberita di pekara­ngan Balairong Seri, Sultan Iskandariah di sini semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1128&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz3sjV8dzs2 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment