Sunday, July 25, 2010

politik bangang UMNO

Berhimpun bantah Guan Eng

BUKIT MERTAJAM 24 Julai - Suara bantahan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus kedengaran apabila Pergerakan Pemuda UMNO Permatang Pauh mengadakan perhimpunan aman di sini hari ini.
Mereka sebulat suara menyatakan sokongan ke atas Pegawai Kemajuan Negeri (SDO), Nik Ali Mat Yunus yang menghadapi serangan peribadi daripada Setiausaha Agung DAP itu.
Menurut Ketuanya, Mohd. Zaidi Mohd. Said, tindakan Guan Eng itu amat biadab kerana mengkritik pegawai Kerajaan Pusat yang menjalankan tugas membangunkan negeri Pulau Pinang.
"Tindakan Guan Eng itu terlalu emosional dan tidak sepatutnya dilakukan ke atas pegawai kerajaan dan ia bersifat peribadi ekoran perasaan tidak puas hati beliau terhadap Nik Ali.
"Ia juga menjejaskan reputasi beliau sebagai seorang Ketua Menteri yang sepatutnya mengutamakan rakyat tanpa mengira fahaman politik mereka," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Perang dingin antara kedua-dua individu itu tercetus apabila Guan Eng mendakwa Nik Ali tidak menyediakan tempat duduk semasa majlis pelancaran projek Keretapi Bukit Bendera diikuti dengan isu meroboh pintu gerbang Taman Botani.

No comments:

Post a Comment