Sunday, December 26, 2010

Asbullah lumpuh sejak tiga bulan lalu




TAMAN SUNGAI MAS – Seorang pemuda, lumpuh separuh badan sejak tiga bulan lalu ketika bekerja di sebuah pasar raya, di sini. 

Pemuda, Mohd Asbullah Mat Salim, 24, berkata, masalah itu bermula apabila tangan kanannya tiba-tiba menjadi kebas dan lama-kelamaan bahagian badan di sebelah kanan tidak dapat bergerak. 

Menurutnya, sejak berkeadaan sedemikian, dia memerlukan bantuan ibunya untuk mengurus diri. 

"Jika abang saya pulang dari bekerja, dia akan menggantikan ibu menguruskan diri saya. 

“Bagi memulihkan keadaan, saya berusaha merawatnya secara moden dan tradisional,” katanya ketika menerima lawatan Setiausaha Politik Menteri Besar, Ismail Safian, di rumahnya di Taman Sungai Mas, di sini. 

Hadir sama, Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Trong, Datuk Rosli Husin. 

Mohd Asbullah berkata, selain itu, dia juga mempunyai ketumbuhan di bahagian belakang lehernya sejak berusia 17 tahun tetapi doktor tidak dapat menjalankan pembedahan kerana risikonya tinggi. 

"Kesudian wakil menteri besar menyumbang kerusi roda elektrik untuk memudahkan pergerakan saya amat dihargai. 

"Saya berasa gembira kerana ada pihak yang sudi membantu kami sekeluarga,” katanya.

No comments:

Post a Comment