Sunday, March 20, 2011

Anak tak ikut jejak 'Terminator'





2011/03/20

Katherine Schwarzenegger
Katherine Schwarzenegger
Katherine suka kerja amal 

LOS ANGELES: Anak sulung pelakon dan bekas Gabenor California, Arnold Schwarzenegger, Katherine Schwarzenegger, 21, enggan mengikut jejak langkah ayahnya sebagai pelakon dan ahli politik, sebaliknya lebih berminat melakukan kerja amal.
Katherine yang juga seorang penulis dan masih menuntut, berusaha mengumpul dana untuk tujuan amal termasuk untuk kumpulan Best Buddies yang dinaungi bapa saudaranya, Anthony Shriver, sebuah badan amal membantu mereka yang mempunyai masalah kecacatan mental dan intelektual.
Tahun lalu, Katherine menerbitkan bukunya mengenai imej diri berjudul Rock What You've Got: Secrets to Loving Your Inner and Outer Beauty from Someone Who's Been There and Back, yang mendapat sambutan hangat. 

Baru-baru ini Katherine bekerjasama dengan syarikat pengeluar barangan mewah Montblanc bagi mempromosi perkongsian dengan syarikat itu akan menderma kepada Best Buddies, 11 peratus daripada pendapatan diperoleh dari 11 kedainya bagi tempoh 11 hari pada Mac. 

“Ramai berasa takut terhadap mereka yang mempunyai kecacatan mental dan intelektual. Adalah penting kita membantu mereka dan membuktikan kepada orang ramai, bahawa mereka yang kurang upaya mempunyai perasaan seperti orang lain. Mereka mahu berkawan, bersukan dan menikmati kehidupan,” katanya. 

Katherine juga mengakui kehidupannya berubah dan lebih terkongkong selepas bapanya dilantik sebagai Gabenor California. 
Mengenai bukunya, Katherine berkata, ketika di sekolah tinggi dia selalu berasa kecewa dengan penampilannya dan tiada keyakinan diri. – Agensi 

No comments:

Post a Comment