Tuesday, June 21, 2011

Kes khalwat timbalan ketua setiausaha 26 Julai

GEORGETOWN: Perbicaraan kes khalwat Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan, 51, dan pasangannya, Nur Diayana Norslan, 30, di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini ditetapkan pada 26 Julai ini.

Hakim Syarie, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya menetapkan tarikh itu selepas menolak permohonan peguam mewakili kedua-dua tertuduh, Wan Faridulhadi Mohd Yusoff supaya hanya menetapkan tarikh sebutan kes itu.


Dalam permohonannya sebelum itu, Wan Faridulhadi memberitahu tarikh perbicaraan kes terbabit wajar ditangguhkan sementara menunggu keputusan kebenaran berpoligami dan pengesahan perkahwinan anak guamnya itu di selatan Thailand yang difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur, minggu lalu. Bagaimanapun, Ketua Pendakwa Syarie, Mohd Zulkhairi Aziz membantah permohonan itu dengan alasan tindakan berkenaan hanya membazirkan masa dan menyusahkan pelbagai pihak.

“Kemungkinan kes di Kuala Lumpur itu memakan masa yang lama dan kita tidak tahu bila ia selesai,” katanya.


Terdahulu, Salim yang memakai kemeja putih serta berseluar hitam dan Nur Diayana yang memakai baju kurung hitam dilihat dalam keadaan tenang ketika mengikuti prosiding.

myMetro | Kes khalwat timbalan ketua setiausaha 26 Julai

No comments:

Post a Comment