Tuesday, July 19, 2011

Nur Alia Najwa rayu bantuan

NUR ALIA NAJWA yang menghidap jantung berlubang bersama ibu dan bapanya di Kepala Batas, Pulau Pinang semalam.


KEPALA BATAS – Kelahiran anak ketiga setahun yang lalu cukup menggembirakan pasangan Nor Azira Abdul Rahman, 38, dan suaminya, Mohd. Zaidi Ismail, 40.

Bagaimanapun, kegembiraan mereka itu direnggut dengan mengesahan doktor bahawa Nur Alia Najwa menghidap jantung berlubang dan saluran jantung sempit tidak sampai sebulan selepas dia dilahirkan.

Ketika ditemui di Permatang Bendahari di sini, Nor Azira memberitahu, mereka kini buntu memikirkan nasib Nur Alia Najwa apabila diberitahu anak bongsu itu perlu menjalani pembedahan bagi kedua-dua komplikasi tersebut.

“Anak saya dilahirkan tidak cukup bulan pada 28 Julai tahun lalu di Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani dengan berat hanya 1.66 kilogram (kg).

“Selepas dilahirkan, dia terpaksa ditempatkan di wad unit rawatan rapi (ICU) hospital berkenaan sebelum dibenarkan pulang,” ujarnya.

Namun katanya, ketika membuat rawatan lanjut di Hospital Pulau Pinang, doktor memaklumkan dia mengalami masalah jantung.

Katanya lagi, doktor memberitahu anaknya perlu menjalani pembedahan di sebuah hospital di India bagi memperbaiki kedua-dua masalah tersebut, namun tidak menjelaskan kos yang perlu ditanggung.

Kosmo! Online - Negara

No comments:

Post a Comment