Tuesday, August 2, 2011

Terkenang suami, risaukan anak

ALOR SETAR: “Saya sedih kerana persiapan puasa dan raya tidak bermakna lagi berikutan arwah suami tiada, manakala anak pula ditahan polis,” kata Che Ah Derani, 58, isteri kedua kepada Ismail Ahmad, 58, yang mati terkena tikaman pisau lipat di dada kirinya dalam satu pergaduhan dengan anak tiri lelakinya di sebuah rumah jiran mereka di Kampung Tebengau, dekat sini, malam Sabtu lalu.
Che Ah berkata, dia terkilan dengan peristiwa itu kerana tidak menyangka persengketaan antara anak dan bapa selama 12 tahun berakhir dengan kematian.

“Arwah suami dengan anak saya memang tidak mesra sejak dulu lagi. Saya tidak tahu kenapa, saya cuba pujuk anak supaya berbaik-baik dengan bapa tiri tetapi dia tidak boleh terima.

“Arwah suami memang panas baran dan suka marah mungkin anak saya tidak berapa suka dengan caranya.

“Sejak saya berkahwin 12 tahun lalu, hubungan mereka tidak baik sehingga arwah meninggal dunia Sabtu lalu,” katanya yang ditemui di rumahnya di Kampung Tebengau, di sini, semalam.

Katanya, dia sekeluarga menyambut Ramadan secara sederhana kerana terlalu sedih mengenangkan kejadian itu.



“Pergaduhan itu berlaku terlalu pantas ketika umat Islam sedang bersedia menyambut bulan puasa sehari lagi. Saya tidak sangka ia boleh terjadi dalam keluarga saya ini.
“Kini punah semua harapan saya untuk menyambut puasa dan berhari raya bersama keluarga kerana kami semua dalam keadaan sedih.
“Saya masih terkenang arwah suami dan pada masa sama sedih memikirkan nasib anak yang masih dalam tahanan.

“Bagaimanapun, saya reda dengan ketentuan Ilahi dan mengharapkan anak saya dibebaskan,” katanya.
http://www.hmetro.com.my

No comments:

Post a Comment