Thursday, August 11, 2011

Van terbabas rempuh pokok



BENTONG – Seorang lelaki maut apabila van dipandunya merempuh pokok di Kilometer 74.4 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dekat sini kira-kira jam 4.15 petang kelmarin.

Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa, Zulazmi Nuwawi, 40, beralamat di Taman Pulai Idaman, Temerloh memandu van jenis Nissan seorang diri dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur ke Kuantan.

Menurutnya, setibanya di tempat kejadian, van dipandu mangsa dipercayai terbabas ke kiri jalan sebelum merempuh pokok yang berada di tepi lebuh raya itu.

“Akibat rempuhan kuat, mangsa mengalami kecederaan parah di bahagian dada serta kepala dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Anggota bomba dan penyelamat terpaksa memotong pintu van milik mangsa untuk mengeluarkannya,” katanya. Mohamad Mansor berkata, mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Bentong bagi dibedah siasat dan dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan.

Menurutnya, kes kemalangan itu disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan terhadapnya masih diteruskan.

“Saya mengingatkan pengguna jalan raya supaya berhati-hati ketika memandu dan berhenti rehat sekiranya letih atau mengantuk,” katanya.-SH

No comments:

Post a Comment