Thursday, August 2, 2012

Lagi tokoh Umno akan isytihar sertai PAS



Harakahdaily, 02 Ogs 2012

KUALA LUMPUR: Pada 11 Ogos ini seorang lagi tokoh Umno akan mengisytiharkan diri keluar dari parti itu untuk menyertai PAS.

Pengisytiharan itu akan dibuat pada majlis sambutan Badar Al-Kubra anjuran Lajnah Penerangan & Dakwah PAS Pusat yang akan diadakan di Dewan KUIZM, Taman Melewar Gombak.

"Pada program tersebut juga ada tokoh Umno akan membuat pengisytiharan menyertai PAS di hadapan Tuan Guru Presiden Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan orang ramai," kata setiausaha lajnah itu Misbahul Munir Masduki.

Menurut beliau lagi, tujuan majlis ini diadakan ialah untuk menaikkan semangat dan momentum kepada ahli dan pendokong PAS.

Ianya bermula dari buka puasa, dikuti solat fardhu Maghrib, Isya dan Solat Sunat Tarawih.

Selepas itu amanat pimpinan akan disampaikan oleh Ketua Penerangan PAS, Ustaz Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Presiden PAS Datouk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.

Setiap tahun PAS Pusat menganjurkan majlis memperingati Perang Badar dengan tujuan mengambil semangat perjuangan para sahabat yang berjaya menghancurkan musuh Islam yang jumlahnya lebih ramai.

"Semangat inilah yang perlu diambil, dengan jumlah yang minoriti tetapi berbekalkan iman, jihad, pengorbanan dan ukhuwah berjaya menewaskan jumlah musuh yang jauh lebih ramai dan siap dengan perlengkapan senjata," katanya lagi.

Sehubungan itu, orang ramai dijemput hadir beramai-ramai ke majlis itu.

No comments:

Post a Comment