Thursday, September 6, 2012

KELENTONG wang petronas!



Sebelum gua dedahkan satu lagi siri KELENTONG wang petronas! gua nak tanya korang.. harga pasaram minyak mentah dunia berapa setong?

Dan bagaimana proses mengghasilkan minyak ron95 dan ron 97?

yg pasti minyak ron95/97 ni di proses dari minyak mentah setong tadi tu.. menapa harganya berbeza beza? mengapa krajaan tutup isu ni dari di bincangkan? mengapa pengurusan petronas begitu low profaial? tidakkah ada media tv ker suratkhabar ker nak interviu petronas pasal ni? sebab ianya di sekat!! KALAU RAYAT TAW,rakyat CERDIK maka BN xleh lah buat petronas tu seperti MESEN ATM depa.. bila2 masa mereka boleh cucuk duit petronas,tapi RAKYAT sikitpun tak tahu kemana wang2 tersebut pergi. ini bukan isu PAS/UMNO/PKR/DAP ker haper,,, ini isu RAKYAT!

RAKYAT berhak tahu,Petronas BUKAN HAK MILIK UMNO!!wang royalty dan keuntungan sebuah negara sekecil Malaysia MUSTAHIL memaksa rakyatnya hidup dalam kepayahan!!!!

Lihat shaja negara2 pengeluar EMAS HITAM ni.Rakyatnya mendapat manafaat dari hasil minyak.. TERBALIK DENGAN NEGARA KITA .. RAKYAT DI TIPU KONONNYA DI BERI SUBSIDI!!!!

Fakta : Harga minya sebenarnya adalah harga yg ZAMAN sebelum Dolah Badawi naikkan....[lebih rendah sedikit]

Korang taw tak... ?

No comments:

Post a Comment