Thursday, October 25, 2012

Tom Cruise saman majalah AS berhubung artikel mengenai anaknya

GAMBAR fail pada 4 November 2007 menunjukkan Tom Cruise mendukung Suri ketika menunggu Katie Holmes di New York. - Foto APGAMBAR fail pada 4 November 2007 menunjukkan Tom Cruise mendukung Suri ketika menunggu Katie Holmes di New York. - Foto AP LOS ANGELES: Aktor Hollywood, Tom Cruise memfailkan saman terhadap penerbit majalah Amerika Syarikat, Life and Style sebanyak AS$50 juta berhubung laporan muka depan yang mendakwa beliau tidak menjaga anak perempuannya, Suri.

Peguam Cruise berkata, majalah mingguan keluaran 30 Julai lalu memaparkan tajuk "Suri in tears, abandoned by her dad,' (Suri dalam kesedihan, ditinggalkan ayahnya) dengan gambar Suri yang berusia enam tahun teresak-esak menangis.
Suri dilaporkan tinggal dengan ibunya, Katie Holmes sejak pasangan itu mengumumkan berita mengejutkan bahawa mereka bercerai.

Peguam Cruise, Bert Fields berkata, pihaknya memfailkan saman fitnah itu semalam di Mahkamah Daerah Los Angeles dengan menuntut ganti rugi bernilai AS$50 juta.

“Tom adalah seorang ayah yang sayangkan Suri. Suri adalah sebahagian kehidupannya. Untuk menyatakan dia tidak 'memeliharanya' adalah satu pembohongan yang keterlaluan," kata Fields dalam satu kenyataan. - AFP 

No comments:

Post a Comment