Sunday, June 29, 2014

TPM bimbang jenayah culik

TPM bimbang jenayah culik
Muhyiddin menyampaikan sumbangan kepada Ahmad Shafran Marsin dari Surau Kampung Sri Tanjung, Panchor di Kompleks Pekembar, Pagoh, semalam
. Pagoh: Tan Sri Muhyiddin Yassin menyatakan kebimbangan mengenai kejadian culik dan jenayah membabitkan pelajar sekolah dan meminta semua pihak tidak memandang mudah kes seumpama itu.

Timbalan Perdana Menteri berkata, walaupun kejadian tidak berlaku di kawasan sekolah, perkara itu perlu diberi perhatian bagi mengelakkan kes jenayah yang menjadikan pelajar atau murid sekolah sebagai mangsa.

\Bersatu tangani kejadian
“Memang kita cukup bimbang dan prihatin perkara itu dan dari segi kerajaan, kita tidak boleh pandang mudah, pihak berkuasa seperti polis menyiasat peristiwa itu dan kita juga harap masyarakat dapat bersama-sama untuk membantu.

“Di sekolah, kita sudah ada beberapa program untuk mengingatkan pelajar mengenai keselamatan diri supaya jangan mudah ikut orang luar yang nak pujuk atau membuat apa-apa perkara untuk memikat mereka sebagai tipu helah yang digunakan,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Sumbangan Untuk Masjid dan Surau dan Anugerah Pelajar Cemerlang Parlimen Pagoh, di sini semalam.

No comments:

Post a Comment