Thursday, August 21, 2014

Azmin kekal Timbalan Presiden PKR

KHAMIS, 21 OGOS 2014 @ 12:24 PM

TIMBALAN Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali.
 
PETALING JAYA: Mohamed Azmin Ali mengekalkan jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) selepas meraih 22,562 undi sekali gus menewaskan pencabarnya Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang mendapat 10,743 undi.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, yang sebelum ini pencabar utama Azmin, tidak lagi bertanding selepas dipecat dari parti pada 9 Ogos lalu.

Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengekalkan kedudukannya sebagai Presiden PKR apabila menang tanpa bertanding dalam pemilihan parti.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP), Datuk Johari Abdul, mengumumkan keputusan pemilihan parti itu di ibu pejabat parti itu di sini, sebentar tadi.

Mengikut Johari, bagi jawatan Naib Presiden, gandingan tiga pemimpin PKR sebelum ini yang membentuk kumpulan bersama iaitu penyandangnya, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua serta Pengarah Strategi, Rafizi Ramli menduduki empat teratas jawatan berkenaan.

Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai memperoleh 29,712 undi diikuti Tian Chua dengan 22,324 undi dan Rafizi (18,887).

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin yang dikaitkan dengan kumpulan Mohamed Azmin turut mengisi satu daripada empat jawatan Naib Presiden PKR selepas mendapat 19,839 undi.

No comments:

Post a Comment