Monday, August 25, 2014

Khalid minta maaf, ucap terima kasih


HARAKAHDAILY | .

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini memohon maaf kepada semua kakitangan kerajaan negeri kerana sering 'memaksa' mereka kerja keras dan lebih masa.

Bercakap pada Majlis Perhimpunan Bulanan Jabatan Kerajaan Selangor di Dewan Jubli Perak, hari ini, Khalid juga memohon maaf jika ada dikalangan pegawai kerajaan negeri merasakan beliau suka 'tunjuk pandai' dalam membuat sebarang keputusan.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada pagawai kerajaan yang sehingga kini bersama saya, walaupun ada kalanya mereka rasa menteri besar ini nak tunjuk pandai. Saya pun mintak maaf lah.

"Juga ada kalanya pula saya minta mereka terus berkerja pukul 11 malam hari Sabtu. Itu pun saya mintak maaf lah sebab saya pun bekerja hari sabrtu 11 malam juga," katanya.

Dalam pada itu beliau turut mengucapkan terima kasih kepada seluruh kakitangan kerajaan negeri yang telah memberi kerjasama baik dan berkerja sebagai satu pasukan dalam melicinkan usrus tadbir negeri ini.

Kejayaan yang telah dicapai oleh negeri Selangor sepanjang pentadbiran beliau kata Khalid, adalah kejayaan yang boleh dibanggakan bersama oleh seluruh kakitangan dan rakyat negeri ini.

Katanya, ianya termasuk soal peningkatan pelaburan serta kejayaan yang dicapai di bawah program Merakyatkan Ekonomi Selangor.

"Yang jelasnya kesemua saudara-sauda sanggup bekerja kerana saudara mengatakan usaha saudara lakukan bukan untuk kepentingan diri tapi untuk kepentingan rakyat selkangor. Jadi terima kasih semua," ujar Khalid lagi.

Beliau menegaskan sejak mendapat kepercayaan rakyat untuk menerajui tampuk Kerajaan Selangor pada Mac 2008, beliau berasa amat bernasib baik kerana diberi peluang untuk berkhidmat pada rakyat, negeri dan negara.

“Ini adalah kerana saya ingin meninggalkan legasi seperti apa yang telah saya lakukan ketika saya mengetuai Permodanan Nasional Berhad (PNB) dan kemudiannya Kumpulan Guthrie.

“Saya berfikir ketika itu, jika saya boleh meninggalkan legasi di Kerajaan Negeri Selangor, maka saya anggap saya telah berjaya,” katanya.

- HARAKAHDAILY 25/8/2014

No comments:

Post a Comment