Thursday, August 28, 2014

Spekulasi berakhir di jenjang pelamin


Memilih jejaka sebayanya Ahmad Rashadan Mohd Suhaimi, 30, pasangan sepadan ini bakal melangsungkan pernikahan mereka di Putrajaya diikuti majlis persandingan pada sebelah malam di Dewan Sri Endon.

Pada sidang media pengumuman perkahwinan mereka yang berlangsung di Plaza Damas, di sini, semalam, Farhan lega selepas pelbagai spekulasi melandanya dan Rashadan, mereka akhirnya bakal disatukan.
“Disebabkan kami bertunang terlalu lama, timbul pelbagai dakwaan kononnya kami putus tunang. Saya tidak menafikan sepanjang lapan tahun hubungan kami pernah melalui fasa jatuh bangun, tetapi tidaklah sampai putus tunang sebagaimana didakwa.

“Alhamdulillah setiap masalah yang kami hadapi diatasi dengan baik melalui perbincangan secara matang. Justeru, saya berharap pengumuman berhubung tarikh perkahwinan kami ini sudah menjawab persoalan juga kesangsian di hati ramai pihak, sekali gus menamatkan semua spekulasi,” katanya.

Mengimbas semula detik perkenalan mereka pada 2006, Farhan dan Rashadan bertemu di majlis ulang tahun penyanyi jazz itu yang ke-22 anjuran kelab peminatnya.
Foto
FARHAN dan Rashadan ke jenjang pelamin pada 10 Oktober depan.
Ketika itu Farhan baru beberapa bulan terbabit dalam program AF4.

Dalam meniti perhubungan, pernah juga pasangan ini berdepan dengan ujian serta halangan yang hampir menggugat kasih mereka terutamanya ketika Rashadan menyambung pengajian dalam jurusan kewangan di University Conventry, England.
“Hubungan jarak jauh begitu menguji kami. Perbezaan waktu dan kos sara diri yang begitu tinggi di England menyebabkan peluang untuk berhubung dengan Rashadan sangat terbatas.

“Ekoran jarang berhubung juga, pernah menimbulkan rasa ragu di hati masing-masing. Syukur Alhamdulillah, meskipun keadaan ketika itu amat payah kepercayaan dan kejujuran membawa hubungan kami sampai ke hari ini,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/08/28

No comments:

Post a Comment