Monday, November 3, 2014

Khalid Tidak Akan Lepas Jawatan Wakil Rakyat - Faekah


Diterbitkan: Ahad, 2 November 2014 11:24 PM

KUALA LUMPUR: Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetap komited meneruskan tugas dan peranan sebagai wakil rakyat Bebas walaupun menerima pelbagai tekanan daripada pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pegawai Khasnya, Faekah Husin berkata tindakan PKR memecat Abdul Khalid daripada parti itu sebenarnya tidak menghalang bekas menteri besar Selangor itu daripada terus berkhidmat untuk rakyat.

Dalam kenyataan pada Ahad, beliau berkata kerajaan negeri juga telah menghentikan peruntukan kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang serta memecat dua pegawai DUN yang masih mempunyai kontrak dengan kerajaan negeri.

Beliau berkata Abdul Khalid, yang juga ADUN Pelabuhan Klang dan Anggota Parlimen bagi kawasan Bandar Tun Razak itu, kini menjalankan aktiviti menerusi badan bukan kerajaan (NGO).

Mulai 15 November ini, Abdul Khalid bersama beberapa rakan akan memulakan aktiviti 'Sajian Rakyat', iaitu NGO yang menyediakan makanan kepada komuniti setempat sebagai platform bertemu rakyat, kata Faekah.

"Abdul Khalid komited meneruskan pelbagai inisiatif dan aktiviti sebagai wakil rakyat, dan PKR - parti yang kononnya memperjuang keadilan untuk semua perlu berhenti dari amalan politik kebudak-budakan, tamak dan melampaui batas," tegasnya.

No comments:

Post a Comment