Sunday, July 12, 2015

Nazir Razak: Malaysia berada dalam tempoh politik paling gelap


Nazir Razak: Malaysia berada dalam tempoh politik paling gelap
DATUK SERI NAZIR RAZAK - Foto THE STAR
6 Jul 2015

KUALA LUMPUR - Adik kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Razak telah menyifatkan keadaan politik di negara itu sekarang sebagai "tempoh politik paling gelap", sambil menyatakan kepentingan negara dan rakyat mesti diutamakan.

"Mereka mengorbankan kehidupan mereka untuk membangunkan sebuah negara. Dalam tempoh politik yang paling gelap ini kita mesti ingat untuk mengutamakan negara dan rakyat.

"Bukan kepentingan peribadi, bukan ketaatan peribadi, bukan juga parti politik," kata Nazir Abdul Razak yang menulis dalam kiriman Instagramnya dengan disertakan gambar Monumen Nasional.

Kenyataan Encik Nazir itu, yang merupakan pengerusi kumpulan bank CIMB, dikeluarkan sedang abangnya menghadapi dakwaan dari laporan akhbar Wall Street Journal (WSJ) bahawa hampir AS$700 juta ($942 million) telah disalurkan kepada akaun-akaun bank peribadinya daripada agensi-agensi dan syarikat-syarikat kerajaan yang mempunyai kaitan dengan pelabur negara 1MDB.

- See more at: http://beritaharian.sg/dunia/nazir-razak-malaysia-berada-dalam-tempoh-politik-paling-gelap#sthash.XQT6sbzY.dpuf

No comments:

Post a Comment