Wednesday, July 21, 2010

Bersihkan kerajaan pakatan dari rasuah biarkan kerajaan barisan dalam rasuah

UMNO serah bukti dakwaan salah laku

Pemuda UMNO Selangor berhimpun di hadapan bangunan yang menempatkan Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Selangor untuk menyerahkan bukti tambahan penyelewengan pasir di Shah Alam, semalam.


SHAH ALAM 20 Julai - Pemuda UMNO Selangor menyerahkan bukti tambahan salah laku yang didakwa melibatkan Kumpulan Semesta Sdn. Bhd., (KSSB) berhubung kegiatan melombong dan menjual pasir di negeri ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini hari ini.
Tindakan itu sebagai langkah yang diputuskan oleh Sekretariat Selamatkan Selangor Darul Ehsan (SSDE) semalam.
Dokumen setebal 1.27 sentimeter yang diserahkan di pejabat SPRM Selangor itu bagi membantu agensi berkenaan melakukan penyiasatan terhadap penyelewengan dalam KSSB.
Bercakap kepada pemberita selepas penyerahan dokumen tersebut, Exco Pemuda UMNO yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Selayang, Datuk Sohaimi Shahadan berkata, apa yang dilakukan itu adalah sebagai amaran awal.
Oleh itu, katanya, kerajaan negeri perlu memandang serius aduan tersebut.
"Jika kerajaan negeri terus berdiam diri dan tidak mahu menjalankan siasatan rapi lebih banyak pendedahan akan dilakukan oleh Pemuda UMNO bagi memastikan kegiatan mencuri pasir itu dihentikan," katanya.
Beliau berkata, Pemuda UMNO mendesak supaya kerajaan negeri melakukan siasatan terhadap semua pihak yang terlibat tanpa mengira siapa.
Sementara itu, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Selangor, Safarizul Mustafa berkata, bukti yang diserahkan adalah dalam bentuk royalti, resit dan doket setelah laporan pertama dibuat kepada agensi itu kira-kira dua bulan lalu.

No comments:

Post a Comment