Wednesday, July 21, 2010

Rundingan tidak mungkin diadakan




SHAH ALAM - Rundingan melibatkan Pas dan UMNO tidak mungkin diadakan selagi parti pemerintah tidak mengetepikan kepentingan politik mereka dan meletakkan pelbagai syarat. 

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, sekiranya perkara itu menjadi tumpuan, Pas bersedia mengadakan pertemuan dengan UMNO demi memperkukuh perpaduan dalam kalangan orang Melayu. 

Katanya, kerjasama haruslah telus kerana kata sepakat yang diperoleh dalam perbincangan itu akan menjadi kekuatan sebenar Melayu. 

“Saya bagaimanapun tidak akan memberi sebarang komen kerana sudah sedia maklum UMNO tidak akan berganjak daripada keputusannya mengubah dasar parti, menjadi mustahil bagi kami untuk berbincang. 

“Jujur dengan nawaitu asal perjumpaan dibuat atas dasar perpaduan, penting bagi mewujudkan penyatuan itu dalam usaha menyatupadukan umat islam adalah keutamaan kami,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. 

Mustafa berkata, isu perpaduan mungkin tidak menjadi akan realiti apabila kepentingan politik dan agenda dicampuradukan kedua-dua pihak.

No comments:

Post a Comment