Thursday, August 26, 2010

Woods gagal 'beli' Elin

LOS ANGELES: Elin Nordegren dilaporkan menolak mentah-mentah cadangan saat akhir dikemukakan peguam suaminya dalam usaha mereka mengelak model Sweden itu mendedahkan maklumat rumah tangganya kepada umum.

pix_middle
Walaupun keputusan itu bermakna Elin, 30, akan terlepas pampasan berpuluh juta ringgit daripada harta Tiger Woods, ia membuktikan wanita itu tidak mengejar wang apabila bercerai.
Malah, Elin turut menjemput jurukamera datang ke kediamannya di Florida minggu lalu untuk membincangkan perpisahannya dengan bekas jaguh golf itu.

Rakaman temu bual berkenaan kini disiapkan untuk ditayang kepada umum.

Seorang rakan berkata, Elin adalah wanita yang tabah, berdikari tetapi disalah anggap.

“Perceraiannya dengan Woods tidak dipengaruhi faktor wang.

“Elin menolak banyak tawaran sebelum ini dan saya pasti dia tidak akan mendedahkan semua rahsianya dengan Woods kepada umum.

“Apa yang penting, Elin mahu menyatakan, dia tidak boleh dibeli,” katanya, semalam.

Kata sumber itu, apabila Elin mengetepikan tawaran Woods, 34, dia mahu orang ramai tahu pasukan peguam bekas suaminya itu tidak boleh mempengaruhinya membuat keputusan.

Apabila bercerai, ibu kepada dua anak itu berharap memperoleh RM2.4 bilion daripada harta Woods selepas peguamnya mendapati, nilai harta sebenar atlit itu jauh lebih tinggi daripada RM3.2 bilion seperti didakwanya.

Sumber berkata, laporan kononnya Elin mendapat ‘hanya’ RM340 juta amat lucu kerana sebenarnya, bekas model itu boleh menerima jauh lebih besar daripada RM486 juta yang diberikan bintang bola keranjang, Michael Jordan, kepada isterinya, Juanita, ketika mereka bercerai pada 2007.
Jika ia menjadi kenyataan, perceraian Elin - Woods bakal mencatat rekod sebagai perpisahan paling mahal dalam sejarah.

Butiran perceraian itu dipersetujui pada Julai lalu dan hanya 15 minit untuk kedua-dua mereka menamatkan perkahwinan berusia enam tahun itu. - Agensi

No comments:

Post a Comment