Tuesday, May 10, 2011

Gisele Bundchen kekal paling kaya


Supermodel Gisele Bundchen memberikan pos menarik pada majlis karpet merah Institut Kebajikan Seni Kostum dan Muzium Metropolitan bagi meraikan perasmian Muzium Alexander McQueen: Savage Beauty di New York, 2 Mei lalu. - Reuters


LOS ANGELES 9 Mei – Model terkenal, Gisele Bundchen mendahului model-model lain sebagai penerima pendapatan paling tinggi dalam senarai pendapatan tertinggi model Forbes 2011 dengan jumlah pendapatan sebanyak AS$45 juta (RM135 juta).
Supermodel itu diikuti rapat Heidi Klum and Kate Moss dalam senarai tersebut yang menunjukkan peningkatan pendapatan sebanyak 30 peratus berbanding tahun lepas.
Pendapatan Bundchen meningkat daripada AS$25 juta (RM75 juta) kepada AS$45 juta (RM135 juta) hasil daripada pelbagai penajaan.
Pendapatan Klum dan Moss masing-masing juga meningkat dari AS$16 juta (RM48 juta) kepada AS$20 juta (RM60 juta) dan dari AS$9 juta (RM27 juta) kepada AS$13.5 juta (RM40.5 juta).
Model-model lain yang turut berada dalam senarai sama turut mencatat peningkatan pendapatan, tetapi tidaklah setinggi tiga model tersebut.
Pendapatan Adriana Lima yang berada di tangga keempat senarai hanya meningkat setengah juta dolar kepada AS$8 juta (RM24 juta).
Alessandra Ambrosio pula berada di tempat kelima, naik satu tangga daripada kedudukan keenam tahun lalu dengan menerima AS$5 (RM15 juta), sementara di tangga keenam, Daria Werbowy menerima jumlah pendapatan yang sama pada 2010 iaitu AS$4.5 juta (RM13.5 juta).
Kemunculan mengejutkan dalam senarai Forbes adalah Lara Stone yang menerima pendapatan AS$4.4 juta (RM13.2 juta) dan berada di tempat ketujuh.
Kedudukan Carolyn Murphy pula memenuhi jangkaan apabila berada di tempat kelapan dengan pendapatan AS$4.3 juta (RM12.9 juta).
Natalia Vodianova dan Candice Swanepoel masing-masing berada di tempat kesembilan dan ke-10 dengan pendapatan AS$4 juta (RM12 juta) dan AS$3 juta (RM9 juta). - Agensi

No comments:

Post a Comment