Friday, July 15, 2011

'Lelaki kucing' disyaki kembali

Kes seperti kehilangan Nurin Jazlin disiasat

KUALA LUMPUR: Polis Kuala Lumpur sedang menyiasat sama ada seorang lelaki yang didakwa melarikan pelajar perempuan berusia 10 tahun dari rumahnya di sebuah flat di Taman Datuk Senu, Sentul, petang kelmarin adalah 'lelaki kucing' yang sebelum ini pernah dikaitkan dengan kes kehilangan Nurin Jazlin Jazimin pada Ogos 2007 dan Sharlinie Mohd Nashar pada 9 Januari 2008 di Taman Medan, Petaling Jaya.
Dalam kejadian sekitar jam 1.30 petang itu, mangsa, Dania Syazwana Azahar Ahmad, diculik hampir tiga jam oleh seorang lelaki yang datang di depan rumahnya di tingkat 6 dan cuba menariknya selepas mendapati kanak-kanak itu gagal memasuki rumahnya ketika baru pulang dari sekolah ekoran ketiadaan ibu bapanya.
Lelaki berkenaan dilaporkan menekup muka kanak-kanak itu sebelum mendukung dan membawa mangsa ke kawasan permainan berhampiran kediamannya sebelum lelaki itu memberi isyarat kepada dua rakannya untuk mengikat tangan dan menutup mulut mangsa dengan pelekat.

Mangsa kemudiannya didukung suspek ke satu tempat persembunyian kumpulan mereka yang dipercayai terletak di kawasan perumahan setinggan di Kampung Puah Seberang, kira-kira satu kilometer dari rumah mangsa.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisoner Khairy Ahrasa berkata, seorang lelaki berusia 50-an yang secara kebetulan melalui lokasi persembunyian suspek melihat kejadian itu sebelum mencapai sebatang kayu dan menghampiri kumpulan suspek berkenaan.

“Berlaku pergelutan sebelum semua suspek melarikan diri dalam keadaan mabuk. Mangsa kemudian dihantar pulang oleh lelaki itu ke rumahnya serta menceritakan kejadian kepada ibu mangsa,” katanya.
“Sehingga kini, polis masih menyiasat kes berkenaan,” katanya.
Siasatan dan pemeriksaan doktor juga mendapati kanak-kanak terbabit berada dalam keadaan selamat serta tidak mengalami sebarang kecederaan luaran dan dalaman.

Beliau berkata, pihaknya enggan mengulas lanjut sama ada individu melarikan mangsa adalah suspek sama terbabit dalam kejadian melarikan beberapa kanak-kanak perempuan di sekitar ibu negara sebelum ini.

“Ibu bapa dan penjaga perlu mengutamakan keselamatan anak dan kejadian ini perlu menjadi iktibar supaya penjenayah tidak berpeluang melakukan kes cabul, penculikan dan bunuh,” katanya.
Berita Harian Online | 'Lelaki kucing' disyaki kembali

No comments:

Post a Comment