Wednesday, July 6, 2011

Senjata di celah batu

SHAH ALAM: Perkembangan terbaru perhimpunan haram menjadi semakin membimbangkan apabila polis menemui barangan termasuk pelbagai senjata disorok di celah batu lereng bukit belakang sebuah tokong di Batu 14, Jalan Lama Gombak-Bentong, dekat sini, kelmarin.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, lima beg ditemui mengandungi 20 parang, 17 pemetik api, 36 botol plastik berisi petrol dan bersumbu, 25 ceraian kain kuning, 36 ceraian kain merah dan beberapa bebola besi.


Selain itu, katanya, turut ditemui dua plastik hitam mengandungi 44 helai baju-T kuning tertera tulisan Bersih.

Beliau berkata, barangan berkenaan kemungkinan ada kaitan dengan perhimpunan dirancang Sabtu ini.


“Kawasan barang itu disorokkan adalah hutan dan jaraknya 12 meter dari jalan raya. Pada jam 7.20 petang semalam (kelmarin), polis menerima maklumat daripada seorang lelaki Orang Asli yang mencari rotan di kawasan hutan itu yang menemui beberapa beg dan plastik.


“Berikutan laporan itu, anggota kereta peronda (MPV) Balai Polis Gombak bergegas ke kawasan kejadian dan menjumpai lima beg dan dua plastik hitam.

“Hasil pemeriksaan kemudian menemui pelbagai barang termasuk parang, botol plastik berisi petrol siap mempunyai sumbu dan baju kuning tertera tulisan Bersih,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

myMetro | Senjata di celah batu

No comments:

Post a Comment