Friday, August 26, 2011

Polis masih kesan identiti suspek langgar lari



KOTA BHARU- Polis Kelantan masih bagi berusaha mengesan identiti seorang pemandu kereta Proton Iswara Putih yang dipercayai melanggar dua beradik sehingga maut sebelum melarikan diri di Kampung Hutan Pasir, Pengkalan Chepa dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Assisten Komisioner Azham Othman berkata, tangkapan masih belum dibuat dan pihaknya masih mengumpulkan bukti kukuh berhubung kejadian tersebut.

“Setakat ini maklumat yang kita terima kereta yang melanggar dua beradik tersebut jenis Proton Iswara berwarna putih dan identitinya masih belum di kenal pasti.

”Ketika berlaku kemalangan, pemandu tersebut berjaya melarikan diri sebaik melihat orang kampung mengejarnya,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Semalam, Sinar Harian, melaporkan hasrat seorang ibu menyediakan kelengkapan buat dua anaknya sempena Hari Raya Aidilfitri tidak lama lagi tidak kesampaian apabila kedua-dua anaknya itu maut dalam nahas di Kampung Hujung Tanjung dekat sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.40 tengah hari itu, mangsa Raja Zulkarnain Raja Azhan, 9, dan adiknya Raja Nur Iliya, 6, maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah.

Kedua-dua mereka dilanggar oleh sebuah kereta jenis Proton Iswara ketika menunggang basikal pulang ke rumah dari sekolah. Pemandu kereta itu bagaimanapun melarikan diri.

Sehubungan dengan itu, beliau meminta orang ramai yang mengetahui kejadian tersebut diminta tampil membantu siasatan dengan menghubungi pejabat trafik Kota Bharu di talian 09-755229.

“Kes tersebut di siasatan di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1957,” katanya.

No comments:

Post a Comment