Friday, August 26, 2011

Rampas mercun



SEREMBAN - Pihak polis berjaya merampas 53 kotak mercun pelbagai jenis dalam serbuan Ops Kesan dan Tangkap di sebuah rumah di Taman Nyior Hijau dekat sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, nilai rampasan dianggarkan antara RM40,000 sehingga RM50,000.

“Pihak polis menjalankan operasi ini, hasil maklumat orang ramai di bazar Ramadan Ampangan, kira-kira jam 1 pagi.

“Dalam serbuan berkenaan, seorang wanita berumur 39 tahun dipercayai pembekal kepada penjual mercun dan bunga api di sekitar bazar terbabit ditahan,” katanya pada siang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban, semalam.

Menurutnya, susulan tangkapan wanita terbabit, pihak polis berjaya menemui mercun yang belum dijual disimpan dalam sebuah bilik di rumahnya di Taman Nyior Hijau.

Kata Saiful Azly, seorang lelaki berumur 29 tahun dipercayai adik kepada wanita berkenaan berada di rumah itu ketika serbuan.

“Kedua-dua suspek ini dipercayai pengedar utama mercun di sekitar bandar ini dan mereka disyaki beroperasi dengan mengambil tempahan pada waktu malam dan menghantar bekalan keesokannya.

“Mereka ditahan reman mulai hari ini (semalam) sehingga 28 Ogos untuk membantu siasatan di bawah Akta Bahan Letupan 1957,” katanya.

No comments:

Post a Comment