Tuesday, July 3, 2012

Sumber El-Arabiya melaporkan bahawa negara China, Rusia, Iran dan Syria akan mengadakan latihan ketenteraan secara bersama di bumi Syria dalam masa terdekat.

Sumber El-Arabiya melaporkan bahawa negara China, Rusia, Iran dan Syria akan mengadakan latihan ketenteraan secara bersama di bumi Syria dalam masa terdekat.

Latihan tersebut akan melibatkan kesemua senjata-senjata berat termasuk pelancar roket, meriam jarak jauh, kereta kebal, jet-jet tempur dan lain-lain.

Suatu latihan ketenteraan terbesar dalam sejarah bila mana lebih 90 ribu tentera akan terlibat, lebih 1000 buah kereta kebal dan jet-jet tempur akan turut serta digunakan dalam latihan ini.

Kesemua negara tersebut sebenarnya sudah lama memusuhi kaum muslimin. Maka tidak hairan apabila ulama ada meramalkan bahawa akan berlaku peperangan besar/armagadon akhir zaman tidak lama nanti.

Ia akan menyaksikan umat Islam akan dipimpin oleh seorang pemimpin yang akan berperang menghadapi kesemua negara-negara musyrikin/mulhidin tersebut.

Syeikh Muhammad 'Arifi pernah menyebut di dalam khutbahnya bahawa kota Dimasyq di akhir zaman adalah pusat dan kota pertahanan utama bagi umat Islam. Di sanalah pejuang-pejuang Islam akan berkumpul, meninggalkan keluarga dan harta benda semata-mata mahu meninggikan agama Allah S.W.T.

Di sana jugalah pusat kekuatan tentera muslimin ketika hebatnya peperangan yang akan berlaku ketika itu.

Sabda Rasullullah S.A.W :

"Kota pertahanan umat Islam pada hari 'malhamah' ( peperangan yang besar) di akhir zaman nanti ialah di suatu kota yang berhampiran dengan sebuah bandar di suatu lembah yang subur dengan pelbagai tanaman yang dipanggil Dimasyq. Dan ia adalah sebaik-baik kota di negeri Syam ketika itu.."- Al-hadith

Apakah motif disebalik latihan ini? Apakah ia sekadar suatu kebetulan atau sebaliknya?
 

No comments:

Post a Comment