Friday, September 28, 2012

‘Tiada jodoh, mahu selesai cepat’



Aida ketika hadir memfailkan permohonan untuk bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – “Tiada jodoh.” Demikian alasan penerbit dan pelakon, A. Aida merujuk kepada perkahwinannya dengan seorang pegawai polis di Jabatan Logistik Bukit Aman yang kini bagai retak menunggu belah.
Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, 42, hadir ke Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam untuk menuntut cerai secara baik daripada suaminya, Deputi Superintendan (DSP) Suffian Sulaiman, 44, yang bertugas sebagai Ketua Unit Perhubungan Korporat di Jabatan Logistik Bukit Aman.
Penerbit drama kontroversi Halimah Jongang itu selaku plaintif hadir diwakili peguam syarie, Zulkifli Che Yong dan memfailkan permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam Wilayah-Wilayah Persekutuan 1984.
Menurut Aida, perkahwinan yang dibina selama lima tahun itu sudah tiada persefahaman dan mereka juga sudah tiada jodoh.
Bekas isteri kepada vokalis kumpulan Spring, Ameng itu dilihat cuba mengelak apabila ditanya punca perceraian tersebut.
“Saya sudah berbincang dengan keluarga dan anak-anak, keputusan ini (bercerai) telah direstui dan saya juga memberitahu hal yang sama kepada suami.
“Sekarang ini saya terlalu sibuk dengan penggambaran drama slot Samarinda dan telemovie, perkara ini terlalu mengganggu dan saya mahu selesai cepat-cepat,” katanya tanpa mahu mengulas sama ada masih tinggal serumah atau sebaliknya dengan suami.

No comments:

Post a Comment