Wednesday, February 20, 2013

Pesawat tentera terhempas, 12 maut




Reuters 
SAYAP pesawat tentera yang terhempas di sebuah kawasan perumahan di Sanaa, Yemen dikeluarkan oleh kenderaan polis semalam.


SANAA - Sebuah pesawat tentera udara Yemen semalam terhempas di sini, mengakibatkan sekurang-kurangnya 12 orang terbunuh dan 11 yang lain cedera.
Agensi berita negeri, Saba melaporkan tiga orang wanita dan dua orang kanak-kanak terkorban apabila pesawat yang sedang menjalani latihan itu terhempas di sebuah kawasan perumahan.
Foto yang diambil daripada media sosial menunjukkan satu mayat berada berhampiran serpihan pesawat tersebut. Beberapa buah kereta juga terbakar dan jalan dipenuhi runtuhan bangunan.
Seorang pegawai keselamatan memberitahu, juruterbang berjaya keluar daripada pesawat sebelum ia terhempas. Namun, keadaannya masih belum dapat dipastikan.
"Orang ramai sangat takut dan ambulan lambat datang," kata seorang penduduk, Abdulsattar Mohammed yang memberitahu, dia nampak pesawat dan rumah yang dirempuhnya terbakar.
Seorang pegawai tentera menyatakan ia merupakan pesawat pejuang SU-22 buatan Rusia. Tentera udara Yemen dilaporkan memiliki 30 unit pesawat SU-22 dan empat buah SU-22UM3.
- Reuters


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0220&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_02.htm#ixzz2LOfIWiLD 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment