Wednesday, March 6, 2013

Seorang musuh ditembak, pengganas menyamar



06/03/2013 4:38pm

KUALA LUMPUR — Seorang pengganas bersenjata dipercayai mati ditembak ketika cuba menyerang hendap pasukan keselamatan pada hari kedua Ops Daulat di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah, pagi ini.
Bagaimana pengganas yang ditembak itu sempat dibawa lari oleh rakan-rakannya yang lain, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.
Ismail mengesahkan kumpulan pengganas kini menyamar dengan berpakaian seperti orang awam untuk melepaskan diri daripada kepungan pasukan keselamatan.
Dalam kejadian pada pukul 6.45 pagi itu, pasukan polis dan tentera yang meneruskan operasi susulan dan penggeledahan ditembak oleh kumpulan pengganas itu, sebelum pasukan keselamatan membalas tembakan.
"Seorang musuh telah ditembak,” kata Ismail, pada sidang akhbar bersama Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin.
Ismail juga mengesahkan tiada anggota pasukan keselamatan negara yang terkorban atau cedera dalam operasi pagi ini.— BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0306&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_02.htm#ixzz2Mlr2Tni1 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment