Wednesday, August 20, 2014

Surendran didakwa menghasut





KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Padang Serai, N.Surendran (gambar) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas pertuduhan menerbitkan artikel menghasut berhubung penghakiman Mahkamah Rayuan dalam kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Surendran yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa menerbitkan artikel bertajuk Press Release: Court of Appeal's Fitnah 2, Written Judgement is Flawed, Defensive and Insupportable di pejabat Malaysiakini.com di Jalan Kemuja, Bangsar Utama di sini pada pukul 3.40 petang pada 18 April lalu.
Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)© Akta Hasutan 1948 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan dan bagi kesalahan kemudian boleh dipenjara sehingga lima tahun.
Pada 7 Mac lalu, Anwar dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan selepas didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0820&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm#ixzz3Asmbo8Mt 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment