Thursday, September 4, 2014

‘Gaji dia boleh tanggung semua tuntutan’

Foto

Kuala Lumpur: “Saya percaya bekas suami mampu untuk membayar semua tuntutan berkenaan kerana gajinya yang mahal dan cara hidupnya yang mewah juga dapat dilihat menerusi gambarnya yang dimuat naik di laman sosial Instagram,” kata pelakon terkenal Rita Rudaini Mokhtar, 38.
Menurutnya, dia bukannya mata duitan ataupun materialistik sebaliknya apa yang diperjuangkan adalah untuk menuntut hak demi masa depan anak.
“Jumlah tuntutan mutaah dan nafkah tertunggak mencecah setengah juta ringgit ini difailkan selepas saya berbincang lanjut dengan peguam.
“Bagaimanapun, jumlah itu tidak termasuk dengan tuntutan nafkah anak sebanyak RM5,392 sebulan dan untuk nafkah edah yang masih dalam perbincangan dengan peguam lagi,” katanya.
Rita berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tuntutan mutaah sebanyak RM300,000 dan nafkah tertunggak RM150,000 hingga menjadikan jumlah keseluruhan mencecah setengah juta ringgit terhadap bekas suaminya, Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak.
Dalam laporan sebelum ini, pelakon itu memfailkan tuntutan mutaah di Mahkamah Tinggi Syariah dan sebutan semula kesnya akan berlangsung pada 11 September nanti.
Manakala, tuntutan nafkah tertunggak pula sudah difailkannya pada Mac lalu.

Rita ditemui di majlis pelancaran kempen dan lagu salute Malaysia yang disempurnakan Datuk Lee Chong Wei dan berlangsung di Universiti Kuala Lumpur di sini, semalam.


Acara ini dianjurkan Yayasan Perdana Ummah dengan kerjasama Universiti Kuala Lumpur dan Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan.

Ditanya sama ada, Aidil mampu untuk membayar semua tuntutan berkenaan, Rita berkata, bekas suaminya itu memang berkemampuan kerana gajinya yang mahal sebagai ketua pasukan Harimau Malaya.

Rita bercerai talak satu dengan Aidil pada 5 September tahun lalu di Mahkamah Rendah Syariah Seremban.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua anak lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin, 5, dan Airit Qaqa Arjuna, 3.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/09/04

No comments:

Post a Comment