Friday, October 8, 2010

PM Rusia terima hadiah kalendar istimewa




SEORANG pelajar, Lena Gornostayeva menjadi model kalendar untuk bulan Mac 2011 yang dibuat istimewa untuk Vladimir Putin.


MOSCOW - Perdana Menteri Rusia, Vladmimir Putin (gambar kecil) mendapat hadiah unik hari lahir yang ke-58 daripada pelajar-pelajar Universiti State Moscow semalam.
Hadiah unik itu merupakan kalendar yang menampilkan 12 orang pelajar wanita jurusan kewartawanan universiti berkenaan bergaya dengan pakaian seksi dan tanpa memakai coli.
Kalendar 2011 itu mencetuskan bantahan di Rusia kerana ia dianggap sebagai usaha pihak pemerintah untuk meningkatkan populariti Putin.
Pelajar-pelajar itu turut menyampaikan ucapan selamat hari lahir buat Putin.
Salah seorang pelajar itu menyampaikan ucapan: "Vladimir Vladimirovich, Kami sayang anda. Selamat Hari Lahir Encik Putin."
Seorang lagi pelajar yang bergambar tanpa memakai coli menyampaikan mesej ucapan tahniah kepada Putin dan meminta beliau menghubunginya.
Bagaimanapun, terdapat pelajar-pelajar wanita itu mengkritik dasar Putin seperti pembunuhan seorang wartawan penyiasat, Anna Politkovskaya yang mati ditembak empat tahun lalu. - Agensi

No comments:

Post a Comment